neděle 17. února 2013


 Tak dnes začaly skutečné přípravy. Za necelých 14 dnů je odlet, takže nastalo dlouho očekávané (a obávané) balení kol. Už delší čas jsme měli doma připraveny (díky panu Venhodovi z našeho oblíbeného cyklo obchůdku Smíchof bike) 2 originální krabice od nových kol, taky rozporky do předních vidlic, spoustu "bublinkové" folie na různá obalení a vystlání a taky maxi roli lepící pásky (66m x 48mm - skutečná nezbytnost). 
Vybaveni spoustou nápadů a rad od pana Venhody a z Internetu jsme začali. Mělo stačit pouze: šlapky vyšroubovat a otočit dovnitř, povolit a otočit řídítka, vyndat přední kolo a nasadit rozporku do vidlice, sundat sedlo, obalit přehazovačku, uložit do krabice a ještě dovystlat případné mezery. Celkem jednoduché. Realita je ale jako vždy originální (a vše trochu složitější). 
Začali jsme Petrovým kolem. Povolení šlapek - operace na půl hodiny. Závit zarezlý... Otočení řídítek a pokusné uložení do krabice - nevejde se. Řídítka tedy dolů a připevnění k rámu. Taky sedlo. Zafixování a obalení přehazovačky. Opět pokusné uložení. Ha, nosič přesahuje! To ale znamená, že k povolení šroubů nosiče musí jít dolů zadní kolo a tedy je potřeba "vybalit" přehazovačku... Také již připevněná řídítka ještě trochu "přečuhují". 



Poslední úpravy, znovu obalení přehazovačky a kolo je v krabici!!!.
Ještě přibalit přední kolo a připevnit k rámu odmontované drobnosti (např. zrcátko, stejně bude na druhé straně, v Thajsku se jezdí vlevo). Hlavně nezapomenout nářadí, které bude potřeba ke znovu sestavení kol v Bankoku.

Potom přichází na řadu kolo Ivy. Všechno je jinak, je to jiný druh, crossway je delší, ráfky 28", Petr má horáka a ráfky 26". Tady je jasné, že dolů musí jít obě, přední i zadní kolo. Naopak ani není potřeba sundavat sedlo. 

Postačuje snížení. Uff.. Dostat na stranu vedle kola ještě ráfky nebylo jednoduché. Tak, a je to konečně taky v krabici!!