Tak dnes začaly skutečné přípravy. Za necelých 14 dnů je odlet, takže nastalo dlouho očekávané (a obávané) balení kol. Už delší čas jsme měli doma připraveny (díky panu Venhodovi z našeho oblíbeného cyklo obchůdku Smíchof bike) 2 originální krabice od nových kol, taky rozporky do předních vidlic, spoustu "bublinkové" folie na různá obalení a vystlání a taky maxi roli lepící pásky (66m x 48mm - skutečná nezbytnost).
Vybaveni spoustou nápadů a rad od pana Venhody a z Internetu jsme začali. Mělo stačit pouze: šlapky vyšroubovat a otočit dovnitř, povolit a otočit řídítka, vyndat přední kolo a nasadit rozporku do vidlice, sundat sedlo, obalit přehazovačku, uložit do krabice a ještě dovystlat případné mezery. Celkem jednoduché. Realita je ale jako vždy originální (a vše trochu složitější).
Začali jsme Petrovým kolem. Povolení šlapek - operace na půl hodiny. Závit zarezlý... Otočení řídítek a pokusné uložení do krabice - nevejde se. Řídítka tedy dolů a připevnění k rámu. Taky sedlo. Zafixování a obalení přehazovačky. Opět pokusné uložení. Ha, nosič přesahuje! To ale znamená, že k povolení šroubů nosiče musí jít dolů zadní kolo a tedy je potřeba "vybalit" přehazovačku... Také již připevněná řídítka ještě trochu "přečuhují".
Poslední úpravy, znovu obalení přehazovačky a kolo je v krabici!!!.
Ještě přibalit přední kolo a připevnit k rámu odmontované drobnosti (např. zrcátko, stejně bude na druhé straně, v Thajsku se jezdí vlevo). Hlavně nezapomenout nářadí, které bude potřeba ke znovu sestavení kol v Bankoku.
Potom přichází na řadu kolo Ivy. Všechno je jinak, je to jiný druh, crossway je delší, ráfky 28", Petr má horáka a ráfky 26". Tady je jasné, že dolů musí jít obě, přední i zadní kolo. Naopak ani není potřeba sundavat sedlo.
Postačuje snížení. Uff.. Dostat na stranu vedle kola ještě ráfky nebylo jednoduché. Tak, a je to konečně taky v krabici!!